otrdiena, 2011. gada 29. novembris

algas diena


Rīt! jāā, beidzot rīt būs algas diena. Šis laikam ir mēnesis, kad visvairāk esmu to gaidījusi. Šomēnes, kā nekā ir Ziemassvētku gaidas un šis tas jāsagādā tuvajiem. Jau kaut kad iepriekš teicu, ka vēl nekad man nav bijis tāds prieks visu meklēt un gādāt. Šogad tā nu ir sanācis, ka šo to jau ļoti laicīgi paspēju ielikt dāvanu maisā, un līdz ar to visa tā padarīšana ir krietni vieglāka.
Tomēr gribu atgādināt vēl par ko. Ir tāds 69 gadus vecs kungs Kalle Lasns, dzimis Tallinā, taču emigrējis Otrā Pasaules kara laikā un šobrīd dzīvo Kanādā. Tie, kas seko līdzi pasaules notikumiem vai lasa finanšu ziņas, jau zina, par ko ir runa. Kalles viens nevērīgi izmests teikums radīja kustību, ko nu mēs pazīstam kā "Occupy Wall Street". Neizplūstot sīkumos un zinot, ka lasītāji ir gana attapīgas būtnes, lai paši uzmeklētu informāciju par detaļām, ja tās nepieciešamas, pateikšu tikai, ka doma, kas adresēta tieši patērētājiem, ir iepirkties mazāk. Vienkārši sāc ar to, ka vienu dienu vispār neiepērcies. Un, ja esi gana spēcīgs (es gan teiktu radošs), boikotē Ziemassvētku iepirkšanās drudzi. Ar to gan Kalle, gan viņa aizsāktā kustība, gan arī es gribu teikt, ka ir jāatgūst Ziemassvētki. Kādreiz tie bija dvēseles svētki, mīļums un tuvība, taču tagad tie pārvērtušies par patērētāju lielāko slazdu. Gan jau katrs ir dzirdējis reklāmas ar šim līdzīgiem saukļiem "neatstāj mīļos bez dāvanām - paņem kredītu!". Arī es jau vairākus gadus esmu tā kā nedaudz sapīkusi uz svētkiem, jo lai arī cik ļoti negribētos atzīt, tā briesmīgā dāvanu meklēšana ārkārtīgi nogurdina un atņem spēku, kas bija domāts, lai priecātos. Par visu. Par to, ka man ir tik brīnišķīga ģimene, ar ko pavadīt svētkus, ka ir burvīgi draugi, ko apciemot šajā laikā jau ir tradīcija, un ka tās davanas ir tik ļoti nenozīmīgas. Tas aizmirstas šajā iepirkšanās jūklī. Tāpēc vienkārši padomā, kāpēc tu pērc tās lietas, kas ir tavā dāvanu grozā. Atceries, ka vislabākās dāvanas ir tās, kas saistītas ar skaistām atmiņām un sirds siltumu.

Dienas noskaņojums un vēlme:
ierakstīt dziesmas ar Lenoru

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru